torsdag 24 januari 2008

Näthandel B-Kapitel 2 . E-handelns känetecken

1. a) cdon.com finns endest som webbutik.

Ikea finns både som webbutik och fyfisk butik samma med clas ohlsson, teknikmagasinet och kjell.com



b) Alla butikerna har valt att lägga ut hela sitt sortimentet på webbutiken.



c) Syftet för alla butikerna verkar vara att visa alla sina varor och göra det lätt för kunderna att se vilka varor som finns och vad de kostar. Alla butikerna utom cdon.com visar också vart deras butiker finns och va de har för öppetider för att kunderna lätt ska kunna besöka butiken.



d) kjell.com har en kundtjänst som visar att man kan få tag på dom via telefon, fax, mail och även adress till butiken.

ikea har en kundtjänst på internet som heter "fråga anna" där de sitter en anställd och svarar på kundernas frågor via internet.

cdon.com har även som ikea en anställd som svarar på frågor via internet.

tekinkmagasinet har på sin webbsida lagt upp telefon nummer, fax, mail och adress så man lätt kan få tag på dom.

clas ohlsson har en tjänst som visar de vanliga frågorna på internet, sen har de även telefon nummer till odermotagningen och till kundtjänst. De använder även mail och visar sin adress.



2. a) Levis hemsida visar nya kollektioner, kataloger, vad som är nytt, vart butikerna finns och informatin om hjälp

Inga kommentarer: